ZAWIADOMIENIE O WYBORZE OFERTY
plik do pobrania w formacie PDF - lista załączników
Do wszystkich Wykonawców nr post.: RGK.271.2.2013
Dot.: postępowania o udzielenie zamówienia publicznego nr RGK.271.2.2013 w trybie przetargu nieograniczonego
na ODBIERANIE I ZAGOSPODAROWANIE ODPADÓW KOMUNALNYCH OD WŁAŚCICIELI NIERUCHOMOŚCI ZAMIESZKAŁYCH I NIEZAMIESZKAŁYCH Z TERENU GMINY JEZIORA WIELKIE
WYJAŚNIENIE treści SIWZ
Gmina Jeziora Wielkie., działając zgodnie z art. 38 ust. 1, 2 i 6 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 roku - Prawo zamówień publicznych (tekst jednolity: Dz. U. z 2010 r. Nr 113, poz. 759 z późn. zm.), wyjaśnia treść Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia sporządzonej w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego na ODBIERANIE I ZAGOSPODAROWANIE ODPADÓW KOMUNALNYCH OD WŁAŚCICIELI NIERUCHOMOŚCI ZAMIESZKAŁYCH I NIEZAMIESZKAŁYCH Z TERENU GMINY JEZIORA WIELKIE
1. Pytanie
Pkt. 9 – Termin związania z ofertą.
W p.pkt. 1 Zamawiający informuje, iż Wykonawca jest związany z ofertą przez okres 30 dni, natomiast w załączniku nr 1 do oferty, w punkcie 3 tego załącznika, widnieje zapis o związaniu z ofertą na czas wskazany w SIWZ tj. 60 dni.
- Proszę o udzielenie informacji, który zapis jest prawidłowy oraz naniesienie stosownych poprawek?
Odpowiedź
W załączniku nr 1 do oferty, w punkcie 3 tego załącznika, widnieje błędny zapis o związaniu z ofertą na 60 dni, powinno być 30 dni, Zamawiający naniesie poprawkę.
2. Pytanie
Pkt. 12 – Opis sposobu obliczania ceny.
W treści p.pkt. 2 istnieje informacja o stosowaniu stawki podatku VAT zgodnej z przepisami o podatku od towarów i usług oraz podatku akcyzowego. W opinii Wykonawcy należało by przyjąć stawkę podatku VAT w wysokości 8% ponieważ zgodnie z PKD gospodarka odpadami objęta jest taką właśnie stawką.
- W celu uniknięcia pomyłek i nieporozumień zwracamy się z prośbą o jednoznaczne określenie stawek podatku VAT jakie należy zastosować dla poszczególnej grupy odpadów zawartych w formularzu ofertowym.
Odpowiedź
Określenie prawidłowej stawki VAT ciąży na wystawcy faktury - Wykonawcy, to na nim również ciąży odpowiedzialność za prawidłowe jej zastosowanie. Zatem to wystawca, a nie odbiorca faktury decyduje o wysokości stawki i ponosi tego konsekwencje. Organem uprawnionym do kontroli decyzji podatnika w ww. zakresie jest, zgodnie z art. 281 § 1 ustawy ordynacja podatkowa, organ podatkowy pierwszej instancji. Z kolei uprawnionym do dokonywania interpretacji przepisów prawa podatkowego jest, zgodnie z art. 14a ustawy ordynacja podatkowa, Minister Finansów. Zgodnie z ugruntowanym orzecznictwem błędne podanie stawki podatku VAT stanowi błąd w obliczeniu ceny, który nie podlega poprawie i skutkuje art. 89 i koniecznością odrzucenia oferty w oparciu o art. 89 ust. 1 pkt 6 ustawy Pzp. W związku z powyższym Zamawiający nie określi stawek podatku VAT dla poszczególnych grup odpadów.
3. Pytanie
Pkt. 13 – Opis kryteriów, którymi zamawiający będzie się kierował przy wyborze oferty wraz z podaniem znaczenia tych kryteriów i sposobu oceny ofert:
W tabeli zamieszczonej w p.pkt. 2 podano rodzaje odpadów przewidziane do odbioru i zagospodarowania.
Mając na uwadze wzór wniosku o wpis do działalności regulowanej stosowany przez Gminę Jeziora Wielkie, który został zamieszczony na stronie internetowej Urzędu Gminy w Jeziorach Wielkich, wynika, że wyżej wymieniony wpis jest dokonywany w celu świadczenia usług w zakresie odbioru odpadów sklasyfikowanych w grupie 15 oraz w grupie 20.
W związku z powyższym, aby mieć jasność co do trafności sklasyfikowania danego rodzaju odpadu, prosimy o sprecyzowanie formularza ofertowego poprzez dopisanie kodów odpadów pod jakimi należy uwzględnić dany odpad.
Odpowiedź
W załączniku nr 1 do SIWZ – „Formularz ofertowy” wstawiono kolumnę: „Kod odpadu” oraz dopisano poszczególne kody odpadów.
4. Pytanie
Pkt. 15 – Wymagania dotyczące zabezpieczenia należytego wykonania umowy:
W p.pkt. Zamawiający żąda wniesienia należytego wykonania umowy w wysokości 10% całkowitej ceny ofertowej brutto podanej w ofercie.
- Proszę o informację wskazującą, z którego punktu formularza ofertowego wynika całkowita cena ofertowa stanowiąca podstawę obliczenia zabezpieczenia umowy? Powyższy formularz ofertowy przedstawia jedynie ceny jednostkowe za odbiór 1 Mg odpadów przewidzianych do odbioru i zagospodarowania.
Odpowiedź
Sposób obliczenia całkowitej ceny został określony w pkt 4.1 p.pkt. 1 lit. c oraz p.pkt. 3 SIWZ:
„c) do ustalenia całkowitej szacunkowej wartości zamówienia Zamawiający przyjmuje na okres zawarcia umowy odbiór i zagospodarowanie maksymalnie 700 Mg odpadów komunalnych zmieszanych i maksymalnie 100 Mg odpadów selektywnie zebranych”
„3. Zamawiający zastrzega sobie, że podane w punkcie 1 lit. c) szacunkowe ilości wytworzonych, odebranych i zagospodarowanych odpadów mogą ulec zmniejszeniu natomiast nie mogą przekroczyć łącznie 800 Mg, w tym odpady zmieszane nie mogą przekroczyć 700 Mg, a ilość odpadów segregowanych może ulec zwiększeniu przy proporcjonalnym zmniejszeniu odpadów zmieszanych.”
Zamawiający, w celu zapewnienia Wykonawcom czasu niezbędnego do wprowadzenia w ofertach zmian wynikających z modyfikacji treści Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia, postanowił przedłużyć termin składania ofert. Nowe terminy są następujące:
Termin składania ofert: 14.03.2013 godzina 12:00, miejsce: Urząd Gminy Jeziora Wielkie, Jeziora Wielkie 36, 88-324 Jeziora Wielkie, SEKRETARIAT.
Termin otwarcia ofert: 14.03.2013 godzina 12:15, miejsce: Urząd Gminy Jeziora Wielkie, Jeziora Wielkie 36, 88-324 Jeziora Wielkie, pokój numer 9.
W pozostałym zakresie Specyfikacja Istotnych Warunków Zamówienia pozostaje niezmieniona.
Do wszystkich Wykonawców nr post.: RGK.271.2.2013
Dot.: postępowania o udzielenie zamówienia publicznego nr RGK.271.2.2013 w trybie przetargu nieograniczonego
na ODBIERANIE I ZAGOSPODAROWANIE ODPADÓW KOMUNALNYCH OD WŁAŚCICIELI NIERUCHOMOŚCI ZAMIESZKAŁYCH I NIEZAMIESZKAŁYCH Z TERENU GMINY JEZIORA WIELKIE
MODYFIKACJA treści SIWZ
Gmina Jeziora Wielkie, działając zgodnie z art. 38 ust. 4 i 6 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 roku - Prawo zamówień publicznych (tekst jednolity: Dz. U. z 2010 r. Nr 113, poz. 759) modyfikuje treść Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia sporządzonej w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego na ODBIERANIE I ZAGOSPODAROWANIE ODPADÓW KOMUNALNYCH OD WŁAŚCICIELI NIERUCHOMOŚCI ZAMIESZKAŁYCH I NIEZAMIESZKAŁYCH Z TERENU GMINY JEZIORA WIELKIE.
Zakres modyfikacji jest następujący:
1. W pkt. 6 Informacja o oświadczeniach lub dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu dodaje się p.pkt. 11 o treści:
„Zgodnie z zapisami art. 24 ust.2 pkt 1-5 z postępowania wyklucza się również wykonawców, którzy należąc do tej samej grupy kapitałowej, w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów (Dz. U. Nr 50, poz. 331, z późn. zm.5), złożyli odrębne oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w tym samym postępowaniu, chyba że wykażą, ze istniejące między nimi powiązania nie prowadzą do zachwiania uczciwej konkurencji pomiędzy wykonawcami w postępowaniu o udzielenie zamówienia. Wykonawca, wraz oferta, winien złożyć listę podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 2 pkt 5, albo informacje o tym, ze nie należy do grupy kapitałowej - załącznik numer 7 do SIWZ.”
2. Do SIWZ dodano załącznik nr 7 – OŚWIADCZENIE na podstawie art. 26 ust. 2d ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych.
3. W załączniku nr 1 do oferty – Formularz oferty, zmieniono treść punktu 3: „Uważamy się za związanych niniejszą ofertą na czas wskazany w SIWZ. tj. 30 dni od upływu terminu do składania ofert tj. do dnia ………….r.”
4. W załączniku nr 1 do SIWZ – „Formularz ofertowy” wstawiono kolumnę: „Kod odpadu” oraz dopisano poszczególne kody odpadów.
Zamawiający, w celu zapewnienia Wykonawcom czasu niezbędnego do wprowadzenia w ofertach zmian wynikających z modyfikacji treści Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia, postanowił przedłużyć termin składania ofert. Nowe terminy są następujące:
Termin składania ofert: 14.03.2013 godzina 12:00, miejsce: Urząd Gminy Jeziora Wielkie, Jeziora Wielkie 36, 88-324 Jeziora Wielkie, SEKRETARIAT.
Termin otwarcia ofert: 14.03.2013 godzina 12:15, miejsce: Urząd Gminy Jeziora Wielkie, Jeziora Wielkie 36, 88-324 Jeziora Wielkie, pokój numer 9
W pozostałym zakresie Specyfikacja Istotnych Warunków Zamówienia pozostaje niezmieniona.
Numer ogłoszenia: 89458 - 2013; data zamieszczenia: 05.03.2013
OGŁOSZENIE O ZMIANIE OGŁOSZENIA
Ogłoszenie dotyczy: Ogłoszenia o zamówieniu.
Informacje o zmienianym ogłoszeniu: 85454 - 2013 data 01.03.2013 r.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
Urząd Gminy Jeziora Wielkie, Jeziora Wielkie 36, 88-324 Jeziora Wielkie, woj. kujawsko-pomorskie, tel. 052 3187220, fax. 052 3187440.
SEKCJA II: ZMIANY W OGŁOSZENIU
II.1) Tekst, który należy zmienić:
II.2) Tekst, który należy dodać:
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi
ODBIERANIE I ZAGOSPODAROWANIE ODPADÓW KOMUNALNYCH OD WŁAŚCICIELI NIERUCHOMOŚCI ZAMIESZKAŁYCH I NIEZAMIESZKAŁYCH Z TERENU GMINY JEZIORA WIELKIE Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe. Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego. SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY I. 1) NAZWA I ADRES: Urząd Gminy Jeziora Wielkie, Jeziora Wielkie 36, 88-324 Jeziora Wielkie, woj. kujawsko-pomorskie, tel. 052 3187220, faks 052 3187440.
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa. SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: ODBIERANIE I ZAGOSPODAROWANIE ODPADÓW KOMUNALNYCH OD WŁAŚCICIELI NIERUCHOMOŚCI ZAMIESZKAŁYCH I NIEZAMIESZKAŁYCH Z TERENU GMINY JEZIORA WIELKIE. II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi. II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest usługa polegająca na odbiorze stałych odpadów komunalnych z terenu gminy Jeziora Wielkie z nieruchomości zamieszkałych i niezamieszkałych. 1. Gmina liczy 5.029 mieszkańców (stan na dzień 31.12.2012 r.), a) roczna ilość odpadów wytworzonych w 2012 r. na terenie gminy to 587,55 Mg, ilość odebranych odpadów segregowanych - 53,8 Mg - szkło, plastik i metal, b) roczna ilość odpadów wytworzonych w 2011 r. na terenie gminy to 578,88 Mg ilość odebranych odpadów segregowanych - 81,08 Mg - szkło, plastik i metal. c) do ustalenia całkowitej szacunkowej wartości zamówienia Zamawiający przyjmuje na okres zawarcia umowy odbiór i zagospodarowanie maksymalnie 700 Mg odpadów komunalnych zmieszanych i maksymalnie 100 Mg odpadów selektywnie zebranych. 2. Wykonawca ma obowiązek prowadzenia dokumentacji związanej z działalnością objętą zamówieniem zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie przepisami w tym dane z systemu monitoringu bazującego na systemie pozycjonowania satelitarnego, umożliwiający trwałe zapisywanie, przechowywanie i odczytywanie danych o położeniu danego pojazdu i miejscach postojów oraz dane o miejscach wyładunku odpadów a także umożliwiające weryfikację tych danych; Na koniec miesiąca na podstawie ilości przekazanych odpadów, Wykonawca sporządzi i dostarczy miesięczną kartę przekazania odpadów. Oddzielnie dla każdego rodzaju odpadów. 3. Zamawiający zastrzega sobie, że podane w punkcie 1 lit. c) szacunkowe ilości wytworzonych, odebranych i zagospodarowanych odpadów mogą ulec zmniejszeniu natomiast nie mogą przekroczyć łącznie 800 Mg, w tym odpady zmieszane nie mogą przekroczyć 700 Mg, a ilość odpadów segregowanych może ulec zwiększeniu przy proporcjonalnym zmniejszeniu odpadów zmieszanych. Pojemniki do gromadzenia odpadów (pojemniki, worki), które zostaną wystawione przed nieruchomość w dniu odbioru w zapewniają właściciele nieruchomości. Wykonawca będzie zobowiązany do odbierania odpadów z pojemników o pojemności 120 l i 240 l zgodnych z PN-EN 840 w które wyposażonych jest ok. 98% nieruchomości. Wykonawca jest zobowiązany do uprzątnięcia resztek odpadów ewentualnie rozsypanych w trakcie odbioru i załadunku do pojazdów zbierających. Szczegółowy opis zamówienia zawiera Specyfikacja Istotnych Warunków Zamówienia w punktach od 4.1 do 4.5. II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: tak.
II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 90.50.00.00-2, 90.51.10.00-2, 90.51.20.00-9, 90.51.40.00-3, 90.53.30.00-2. II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie. II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie. II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Rozpoczęcie: 01.07.2013. SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM III.1) WADIUM
III.2) ZALICZKI
III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY
Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada: III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:
III.6) INNE DOKUMENTY Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5) 1. kopia aktualnego wpisu do rejestru działalności regulowanej w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości na terenie gminy Jeziora Wielkie, 2. kopia wpisu do rejestru zbierających zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny prowadzonego przez Głównego Inspektora Ochrony Środowiska, III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: nie SEKCJA IV: PROCEDURA IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony. IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena. IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna nie. IV.3) ZMIANA UMOWY Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: tak Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian Wszelkie zmiany i uzupełnienia warunków umowy mogą być dokonywane za zgodą umawiających się stron, wyrażoną na piśmie w formie aneksu pod rygorem nieważności, o ile nie będzie to sprzeczne z ustawą Prawo zamówień publicznych. IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: http://bip.jeziorawielkie.pl IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 12.03.2013 godzina 12:00, miejsce: Urząd Gminy Jeziora Wielkie, Jeziora Wielkie 36, 88-324 Jeziora Wielkie, SEKRETARIAT. IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert). IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: . IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie |
Realizacja: IDcom.pl
Wszelkie prawa zastrzeżone © 2025 Urząd Gminy w Jeziorach Wielkich