SZKOŁY I PLACÓWKI NIEPUBLICZNE
Nr karty: 6
WYMAGANE DOKUMENTY
Zgłoszenie do ewidencji szkoły lub placówki niepublicznej winno
zawierać:
- oznaczenie osoby zamierzającej prowadzić szkołę lub placówkę, jej miejsce zamieszkania lub siedzibę,
- określenie typu szkoły lub rodzaj placówki oraz datę rozpoczęcia jej funkcjonowania,
- wskazanie miejsca prowadzenia szkoły lub placówki i warunków lokalowych zapewniających bezpieczne i higieniczne warunki osobom przebywającym na jej terenie, zgodnie z odrębnymi przepisami wynikającymi z przepisów budowlanych, sanitarnych, przeciwpożarowych,
- statut szkoły lub placówki,
- dane dotyczące kwalifikacji pracowników pedagogicznych i dyrektora, przewidzianych do zatrudnienia w szkole lub placówce,
- zobowiązanie do przestrzegania wymagań określonych w art. 14 ust. 3 i 4 prawa oświatowego,
- dane niezbędne do wpisania szkoły lub placówki do krajowego rejestru urzędowego podmiotów gospodarki narodowej
W przypadku szkoły podstawowej i gimnazjum wpis do ewidencji może nastąpić, jeżeli osoba prowadząca przedstawi pozytywną opinię kuratora oświaty.
MIEJSCE ZAŁATWIENIA SPRAWY
Urząd Gminy Jeziora Wielkie
Numer pokoju 11
Informacje można uzyskać pod numerem Tel. 52 31 87 220 wew. 21
TERMIN ZAŁATWIENIA SPRAWY
Zgodnie z terminem KPA
SPOSÓB ZAŁATWIENIA SPRAWY
Zaświadczenie o wpisie do ewidencji szkoły lub placówki niepublicznej wydaje się po rozpatrzeniu zgłoszenia wraz z załączonymi dokumentami w terminie 30 dni od dnia ich złożenia.
Zaświadczenie doręcza się zgłaszającemu oraz kopię kuratorowi oświaty oraz organom podatkowym.
Organ ewidencyjny może wydać decyzję o odmowie wpisu, jeżeli: zgłoszenie nie zawiera danych określonych w pkt. 1 i mimo wezwania nie zostało uzupełnione w wyznaczonym terminie lub gdy statut szkoły lub placówki jest sprzeczny z obowiązującym prawem i mimo wezwania nie został zmieniony.
OPŁATY
Wniosek załączniki i wydane zaświadczenia nie podlegają opłacie skarbowej.
TRYB ODWOŁAWCZY
Od decyzji stronie przysługuje odwołanie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Bydgoszczy, ul. Jagiellońska 3, w terminie 14 dni od daty jej doręczenia.
Odwołanie wnosi się za pośrednictwem Wójta Gminy
PODSTAWA PRAWNA
- Rozdział 8 ustawy z dnia 14 grudnia 2016r. Prawo oświatowe (t.j. Dz. U. z 2021r. poz. 1082 z późń. zm.).
DODATKOWE INFORMACJE
Wpis do ewidencji podlega wykreśleniu w przypadkach:
- niepodjęcia działalności przez szkołę lub placówkę w terminie wskazanym w zgłoszeniu do ewidencji,
- prawomocnego orzeczenia sądu zakazującego osobie fizycznej, prowadzącej szkołę lub placówkę, prowadzenia działalności oświatowej,
- stwierdzenia, w trybie nadzoru pedagogicznego, że działalność szkoły lub placówki jest sprzeczna z przepisami ustawy lub statutem, a w szkole podstawowej lub gimnazjum są także nie wypełniane zobowiązania, o których mowa w art. 82 ust. 2 pkt. 6 ustawy o systemie oświaty - jeżeli osoba prowadząca szkołę lub placówkę w wyznaczonym terminie nie zastosowała się do poleceń organu sprawującego nadzór pedagogiczny,
- dokonania wpisu z naruszeniem prawa,
- zaprzestania działalności przez szkołę lub placówkę przez okres dłuższy niż trzy miesiące.
Wykreślenie z ewidencji następuje w drodze decyzji, w terminie określonym w decyzji i jest równoznaczne z likwidacją szkoły lub placówki.
Szkoła lub placówka działa na podstawie statutu nadanego przez osobę prowadzącą.
Statut szkoły lub placówki niepublicznej powinien określać:
- nazwę, typ szkoły lub cel placówki oraz ich zadania,
- osobę prowadzącą szkołę lub placówkę,
- organy szkoły lub placówki oraz zakres ich zadań,
- organizację szkoły lub placówki,
- prawa i obowiązki pracowników oraz uczniów szkoły lub placówki, w tym przypadki, w których uczeń może zostać skreślony z listy uczniów szkoły lub placówki,
- sposób uzyskiwania środków finansowych na działalność szkoły lub placówki,
- zasady przyjmowania uczniów do szkoły lub placówki.
DATA OSTATNIEGO PRZEGLĄDU/ AKTUALIZACJI
Data 30.06.2022 r.