Przetargi

Przetarg rozstrzygniety na remonty i wyposażenie świetlic wiejskich w sołectwach na terenie gminy Jeziora Wielkie - II przetarg

 

tryb zamówienia: przetarg nieograniczony.
zamawiający: Gmina Jeziora Wielkie
zamówienie na: Remonty i wyposażenie świetlic wiejskich w sołectwach na terenie gminy Jeziora Wielkie - II przetarg
nr sprawy: RGK 341-5/1/10
wartość: poniżej kwoty określonej w art. 11 ust. 8 Pzp
termin składania ofert: 20 maja 2010  11:00
wynik postępowania: zawiadomienie o wyborze oferty poniżej 

Jeziora Wielkie, dnia 20.05.2010 r.

Nr sprawy: RGK 341 – 5/1/10

 

ZAWIADOMIENIE O WYBORZE NAJKORZYSTNIEJSZEJ OFERTY

w trybie postępowania: przetarg nieograniczony o wartości zamówienia mniejszej od kwot określonych w przepisach wydanych na podstawie art. 11 ust. 8

 

Dot. postępowania przetargowego na:

Remonty i wyposażenie świetlic wiejskich w sołectwach na terenie gminy Jeziora Wielkie – II przetarg.

Gmina Jeziora Wielkie, jako Zamawiający na podstawie art. 92 ust.1 ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. Prawo Zamówień Publicznych, zawiadamia o wyborze najkorzystniejszej oferty.

Wykaz wykonawców ubiegających się o udzielenie zamówienia publicznego wraz ze streszczeniem oceny i porównanie złożonych ofert:

DLA CZĘŚCI Nr: 2. Wpłynęła 1 ważna oferta.

NAZWA: Roboty budowlane - wymiana okien i drzwi.

Nazwa wykonawcy: Handel, Export – Import, Zbigniew Michalski

Adres: 62-550 Wilczyn, Wilczogóra 221

Uzasadnienie wyboru: najniższa cena

Ilość punktów w kryterium cena 100% - 100

Wartość brutto zamówienia: 19649,32 zł ( słownie: dziewiętnaście tysięcy sześćset czterdzieści dziewięć złotych 32/100)

 

DLA CZĘŚCI Nr: 4. Wpłynęła 1 ważna oferta.

NAZWA: Roboty budowlane - podłogi, ogrodzenie, remont dachu i naprawa okien.

Nazwa wykonawcy: Instalatorstwo „WOD-KAN” Mieczysław Suliński

Adres: 88-324 Jeziora Wielkie, Jeziora Wielkie 156

Uzasadnienie wyboru: najniższa cena

Ilość punktów w kryterium cena 100% - 100

Wartość brutto zamówienia: 26357,00 zł ( słownie: dwadzieścia sześć tysięcy trzysta pięćdziesiąt siedem złotych).

 

DLA CZĘŚCI Nr: 1

NAZWA: Dostawa wyposażenia - meble.

Unieważniono ponieważ w wyznaczonym terminie nie została złożona żadna oferta. Postępowanie zostało unieważnione na mocy art. 93 ust. 1 pkt 1 ustawy - Prawo zamówień publicznych (tekst jedn.: Dz. U. z 2007 r. Nr 223, poz. 1655 z późn. zm.).

 

DLA CZĘŚCI Nr: 3

NAZWA: Dostawa i montaż drzwi wewnętrznych - Lubstówek.

Unieważniono ponieważ w wyznaczonym terminie nie została złożona żadna oferta. Postępowanie zostało unieważnione na mocy art. 93 ust. 1 pkt 1 ustawy - Prawo zamówień publicznych (tekst jedn.: Dz. U. z 2007 r. Nr 223, poz. 1655 z późn. zm.).

 

DLA CZĘŚCI Nr: 5

NAZWA: Roboty remontowe świetlicy - Nowa Wieś.

Unieważniono ponieważ w wyznaczonym terminie nie została złożona żadna oferta. Postępowanie zostało unieważnione na mocy art. 93 ust. 1 pkt 1 ustawy - Prawo zamówień publicznych (tekst jedn.: Dz. U. z 2007 r. Nr 223, poz. 1655 z późn. zm.).

 

DLA CZĘŚCI Nr: 6

NAZWA: Urządzenie boiska i wykonanie ogrodzenia z siatki leśnej..

Unieważniono ponieważ w wyznaczonym terminie nie została złożona żadna oferta. Postępowanie zostało unieważnione na mocy art. 93 ust. 1 pkt 1 ustawy - Prawo zamówień publicznych (tekst jedn.: Dz. U. z 2007 r. Nr 223, poz. 1655 z późn. zm.).

 

DLA CZĘŚCI Nr: 7

NAZWA: Dostawa i montaż garażu.

Unieważniono ponieważ w wyznaczonym terminie nie została złożona żadna oferta. Postępowanie zostało unieważnione na mocy art. 93 ust. 1 pkt 1 ustawy - Prawo zamówień publicznych (tekst jedn.: Dz. U. z 2007 r. Nr 223, poz. 1655 z późn. zm.).

 

Informacja o wykonawcach, których oferty zostały odrzucone – brak

Informacja o wykonawcach, którzy zostali wykluczeni z postępowania o udzielenie zamówienia publicznego.- brak.

Zamawiający zawrze umowy na poszczególne części zamówienia w terminie:

nie krótszym niż 5 dni od dnia przesłania zawiadomienia o wyborze najkorzystniejszej oferty, ponieważ zawiadomienie to zostało przesłane w sposób określony w art. 27 ust. 2, ustawy Pzp.

Proszę o niezwłoczne potwierdzenie otrzymania zawiadomienia faksem.

 

 

OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane

Jeziora Wielkie: Remonty i wyposażenie świetlic wiejskich w sołectwach na terenie gminy Jeziora Wielkie - II przetarg.
Numer ogłoszenia: 122530 - 2010; data zamieszczenia: 04.05.2010


Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Urząd Gminy Jeziora Wielkie , Jeziora Wielkie 36, 88-324 Jeziora Wielkie, woj. kujawsko-pomorskie, tel. 052 3187220, faks 052 3187440.

  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.bip.jeziorawielkie.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Remonty i wyposażenie świetlic wiejskich w sołectwach na terenie gminy Jeziora Wielkie - II przetarg..

II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane.

II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Część 1 - Dostawa wyposażenia - meble. Przedmiotem zamówienia jest wyposażenie świetlic w Gaju, Jeziorach Wielkich, Krzywym Kolanie i placu w Budach. Część 2 - Roboty budowlane - wymiana okien i drzwi. Część 3 - Dostawa i montaż drzwi wewnętrznych Lubstówek. Część 4 - Roboty budowlane - podłogi, ogrodzenie, remont dachu i naprawa okien. Część 5 - Roboty remontowe świetlicy - Nowa Wieś. Część 6 - Urządzenie boiska i wykonanie ogrodzenia z siatki leśnej. Część 7 - Dostawa i montaż garażu. 39.10.00.00-3, 45.42.00.00-7, 45.00.00.00-7, 45.11.27.20-8, 45.26.24.00-5..

II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie.

II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 39.10.00.00-3, 45.42.00.00-7, 45.00.00.00-7, 45.11.27.20-8, 45.26.24.00-5.

II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak, liczba części: 7.

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.

 

II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 30.09.2010.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.2) ZALICZKI

  • Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia: nie

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

  • III.3.2) Wiedza i doświadczenie

Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

  •  
    • 1) wykaz co najmniej dwóch dostaw lub robót budowlanych wykonanych w okresie ostatnich trzech lat o minimalnej wartości 10.000 zł brutto, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - wykaz wszystkich wykonanych w tym okresie dostaw, z podaniem ich wartości brutto, przedmiotu, terminów wykonania i odbiorców oraz referencje (minimum na połowę wykonanych dostaw) potwierdzające, że dostawy te zostały wykonane należycie, 2) formularz cenowy 3) podpisany projekt umowy wraz z harmonogramem rzeczowo - finansowym. Ocena spełniania ww. warunków dokonana zostanie zgodnie z formułą spełnia lub nie spełnia, w oparciu o informacje zawarte w dokumentach wyszczególnionych w niniejszej SIWZ. Z treści załączonych dokumentów musi wynikać jednoznacznie, iż w/w warunki Wykonawca spełnił. Uzupełnienie wymaganych dokumentów nie jest możliwe po upływie terminu składania ofert, chyba, że ich nie uzupełnienie skutkowałoby unieważnieniem postępowania. Nie spełnienie chociażby jednego z w/w warunków skutkować będzie wykluczeniem Wykonawcy z postępowania i odrzuceniem przez Zamawiającego oferty. 2. Na każdą część musi być złożona oddzielna oferta.

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

  • III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:

  • III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

    • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia

    • aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy

    • aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert

    • aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert

III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: nie

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.

IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna: nie.

IV.3) ZMIANA UMOWY

Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: nie

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.bip.jeziorawielkie.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Urząd Gminy Jeziora Wielkie Jeziora Wielkie 36 88-324 Jeziora Wielkie od poniedziałku do piątku, w godzinach 7:30 - 15:30 pokój numer 9..

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 20.05.2010 godzina 11:00, miejsce: w Urzędzie Gminy Jeziora Wielkie, Jeziora Wielkie 36, 88-324 Jeziora Wielkie, sekretariat..

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie

ZAŁĄCZNIK I - INFORMACJE DOTYCZĄCE OFERT CZĘŚCIOWYCH

CZĘŚĆ Nr: 1 NAZWA: Dostawa wyposażenia - meble.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest wyposażenie świetlic w Gaju, Jeziorach Wielkich, Krzywym Kolanie i placu w Budach w skład, którego wchodzą: 1. Stoliki (świetlicowe) - o wymiarach 1200 mm x 700 mm 6 szt. miejscowość Gaj 2. Krzesła drewniane (świetlicowe) - 36 szt. miejscowość Gaj 3. Szafka niska (komoda z półkami) - szt. 1 miejscowość Gaj 4. Wieszak stojący - 1 szt. miejscowość Gaj 5. Zakup stolików o wymiarach długość -1960 mm, szerokość 1200 mm - 20 szt. miejscowość Jeziora Wielkie 6. Krzesła (świetlicowe) - 40 szt. miejscowość Krzywe Kolano 7. Stoliki (świetlicowe) 800 mm x 800 mm - 15 szt. miejscowość Krzywe Kolano 8. Ławy i stoliki ogrodowe drewniane - miejscowość Budy Meble muszą posiadać odpowiedni atest lub certyfikat. Przed złożeniem oferty Wykonawca musi w wyżej wymienionych miejscowościach uzgodnić z sołtysem wzór, kolorystkę, materiał itp. (załącznik numer 7). Kryterium wyboru najniższa cena..

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 39.10.00.00-3.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 30.09.2010.

  • 4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.

 

CZĘŚĆ Nr: 2 NAZWA: Roboty budowlane - wymiana okien i drzwi.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest usunięcie okien, dostawa i montaż okien PCV, wraz z obróbką, wykonaniem parapetów zewnętrznych i wewnętrznych oraz dostawa i montaż drzwi wraz z obróbką. Przed złożeniem oferty Wykonawca musi w niżej wymienionych miejscowościach dokonać pomiarów oraz uzgodnić z sołtysem wzór i kolor (załącznik numer 7): 1. Dobsko - okno szt. 1 PCV, 5 komorowe 2. Kościeszki - okna szt. 2, PCV, 5 komorowe 3. Lubstówek - okna szt. 2, PCV, 5 komorowe 4. Siedlimowo - okna szt. 3, PCV, 5 komorowe 5. Wola Kożuszkowa - dostawa i montaż drzwi wejściowych 2 - skrzydłowe, zewnętrzne 6. Dobsko - dostawa i montaż drzwi wejściowych, zewnętrznych 7. Krzywe Kolano - dostawa i montaż drzwi wejściowych, wewnątrz klatkowych 8. Siedlimowo - dostawa i montaż drzwi wejściowych, zewnętrznych Kryterium wyboru najniższa cena ryczałtowa..

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.42.00.00-7.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 30.09.2010.

  • 4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.

 

CZĘŚĆ Nr: 3 NAZWA: Dostawa i montaż drzwi wewnętrznych - Lubstówek.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest dostawa i montaż drzwi wewnętrznych. Przed złożeniem oferty Wykonawca musi w niżej wymienionej miejscowości dokonać pomiarów oraz uzgodnić z sołtysem wzór i kolor (załącznik numer 7) 1. Lubstówek - dostawa drzwi wewnętrznych (bez ościeżnic) - 6 szt. (kuchnia i sanitariaty) Kryterium wyboru najniższa cena ryczałtowa..

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.42.00.00-7.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 30.09.2010.

  • 4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.

 

CZĘŚĆ Nr: 4 NAZWA: Roboty budowlane - podłogi, ogrodzenie, remont dachu i naprawa okien.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: 1. Zakup i montaż paneli na podłogę w świetlicy w miejscowości Dobsko, długość świetlicy - 6,8 m , szerokość świetlicy - 4,45 m , listwy podłogowe z narożnikami - 10 narożników, 2. wylanie posadzki betonowej w świetlicy wiejskiej w Nożyczynie, wykonanie podkładu piasek, chudy beton, folia, styropian 5 cm, warstwa wyrównawcza 5 cm 3. wykonanie ogrodzenia z siatki stalowej na długości 80 m, wysokość siatki 1,5 m, wraz ze słupkami w miejscowości Dobsko, 4. wykonanie i osadzenie krat (4 szt.) na oknach oraz naprawa okien przy Gminnej Izbie Pamięci w Kuśnierzu, 5. remont pomieszczenia świetlicy polegający na wyrównaniu tynków, malowaniu ścian pomieszczenia, remont sufitu i wymiana drzwi wejściowych wewnętrznych do pomieszczenia w miejscowości Wola Kożuszkowa, 6. wykonanie ogrodzenia z siatki stalowej ocynkowanej, wysokość 1,2 m, grubość drutu 3 mm, na długości 92 m, wraz ze słupkami i bramą wjazdową o wysokości 1,6 m i szerokości 5 m - miejscowość Rzeszynek Kryterium wyboru najniższa cena ryczałtowa. Przed złożeniem oferty Wykonawca musi w wyżej wymienionych miejscowościach uzgodnić z sołtysem szczegółowy zakres prac wraz z przeprowadzeniem obmiarów (załącznik numer 7). 45.00.00.00-7.

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.00.00.00-7.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 30.09.2010.

  • 4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.

 

CZĘŚĆ Nr: 5 NAZWA: Roboty remontowe świetlicy - Nowa Wieś.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest naprawa chodnika przy wejściu do świetlicy, zamontowanie przyłącza do wody w łazience, naprawa dachu, wymiana rynien i naprawa okien - miejscowość Nowa Wieś, Przed złożeniem oferty Wykonawca musi w wyżej wymienionych miejscowościach uzgodnić z sołtysem szczegółowy zakres prac wraz z przeprowadzeniem obmiarów (załącznik numer 7). 45.00.00.00-7.

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.00.00.00-7.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 30.09.2010.

  • 4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.

 

CZĘŚĆ Nr: 6 NAZWA: Urządzenie boiska i wykonanie ogrodzenia z siatki leśnej.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest odchwaszczenie i nawiezienie ziemi, wykonanie orki i zasianie trawy oraz zakup i montaż ogrodzenia leśnego, zamówienie dotyczy 2 miejscowości: Kuśnierz i Kożuszkowo. Kryterium wyboru najniższa cena ryczałtowa. Przed złożeniem oferty Wykonawca musi w wyżej wymienionych miejscowościach uzgodnić z sołtysem szczegółowy zakres prac wraz z przeprowadzeniem obmiarów (załącznik numer 7). 45.11.27.20-8.

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.11.27.20-8.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 30.09.2010.

  • 4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.

 

CZĘŚĆ Nr: 7 NAZWA: Dostawa i montaż garażu..

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest dostawa i montaż garażu - pomieszczenia na opał, wymiary: 3 m szerokość, 5 m długość. Kryterium wyboru najniższa cena ryczałtowa. Przed złożeniem oferty Wykonawca musi w wyżej wymienionych miejscowościach uzgodnić z sołtysem szczegółowy zakres prac wraz z przeprowadzeniem obmiarów (załącznik numer 7).

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.26.24.00-5.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 30.09.2010.

  • 4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.

Załączniki

Wiadomość powiązana z

Rejestr zmian

Data wytworzenia dokumentu: 20 maja 2010
Dokument wytworzony przez: Referat Rolnictwa Ochrony Środowiska Gospodarki Przestrzennej i Komunalnej
Osoba odpowiedzialna za treść dokumentu: Mirosław Ossowski
Data wprowadzenia dokumentu do BIP: 21 kwietnia 2011 08:15
Dokument wprowadzony do BIP przez: Aleksander Mielcarek
Ilość wyświetleń: 1773
21 kwietnia 2011 08:28 (Aleksander Mielcarek) - Dodanie załącznika [soltysi_adresy_zalacznik_nr_8.doc] do dokumentu.
21 kwietnia 2011 08:27 (Aleksander Mielcarek) - Dodanie załącznika [zalacznik_nr_7_wizja_lokalna.doc] do dokumentu.
21 kwietnia 2011 08:26 (Aleksander Mielcarek) - Usunięcie załącznika [zalacznik_nr_7_wizja_lokalna.doc] z dokumentu.
Zatrzymaj banner przewijany